پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان

کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت دهه فجر 94 دهه فجر مبارک کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت هفته بسیج هفته بسیج گرامی باد. آيا ميدانستيد 44 رويداد فاجعه خونين در سرزمين منا تصاوير نادر و قديمي از حال و هواي مراسم حج مراسم تشیع و تدفین شهدای گمنام


اوقاف وامور خیریه

 

مدیران ومسئولان اوقاف وامور خیریه  روی سخنم با شماست

چرا این مکان مقدس زیارتی _سیاحتی مورد کم توجهی واقع میشود؟

چرانباید امکانات رفاهی وتفریحی در این مکان هم ازلحاظ کمی وهم از لحاظ کیفی مطلوب باشد؟

چرا با اینکه منطقه استعداد وپتانسیل گسترش وتوسعه رادارد مورد بی مهری واقع می شود؟

چرا طرح توسعه حرم محدود است؟

با توجه به اینکه زیارتگاه حضرت ایوب نبی (ص) برای عده ای از مردمان  فارس و دیگر نقاط ایران  شناخته شده است. سالانه وبه خصوص ایام تعطیل سال به پاس احترام به این امامزاده بزرگوار هزاران نفر به این مکان مقدس مشرف می شوند وضمن زیارت از مواهب وزیبایی طبیعی این منطقه بهر مند میشوند با وجود بارگاه حضرت ایوب نبی (ص)  متاسفانه اقدامات چندانی در جهت بهبود گردشگر پذیری وگسترش محوطه حرم مطهر وخدمات رسانی به زائرین وجذب انان صورت نگرفته است وزوار محترم به دلیل کمبود تسهیلات رفاهی وزیربنایی در این مکان مقدس مجبورند بلافاصله پس از زیارت منطقه راترک نمایند واما ............................................

 

به قول دکتر شریعتی که  گفت.(وقتی نمی توانی فریاد بزنی ناله نکن!!خاموش باش قرن ها نالیدن به کجا انجامید ؟؟تومحکوم به زندگی کردنی تا شاهد مرگ ارزوهایت باشی ).اما به هر حال میگوییم ومی نالیم ومی دانیم که نه مردی به قلعه داریم ونه فریاد رسی.اما راهکار میدهیم شاید گوش شنوایی بشنود درد دلهای مارا

 

البته اداره اوقاف وامور خیریه میتواند با استفاده از پتانسیل های موجود در منطقه وایجاد زائر سراهای بهتر وبیشتر وتوسعه فضای فیزیکی محوطه زیارتگاه اقداماتی در جهت افزایش رفاه واسایش زوار وگردشگران انجام دهد ویاازطریق دادن تسهیلات وتشویق سرمایه گزار ان بخش خصوصی موجبات این امرمهم رامحیا نمایند .

 

از اداره اوقاف وخیریه استان و شهرستان و هیئت امناء  این تقاضا راداریم  که این گفتارکه دیدگاه ونظر اکثر زوار وشیفتگان این آستان مقدس میباشد را مورد توجه قرار داده واقدامات لازم را انجام دهند تا با ارامش بتوانیم به زیارت یار مشرف شویم .

اجرکم عندالله

 

 



:: موضوعات مرتبط: زیارتگاه حضرت ایوب نبی (ص)، ،
:: برچسب‌ها: اوقاف, امور, خیریه, شهرستان, مرودشت,

نویسنده : فریدون تاریخ : 25 / 12 / 1390

زیارتگاه حضرت ایوب(ع)
زیارتگاه حضرت ایوب(ع)
این زیارتگاه در3/5 کیلومتری روستای دم افشان (٣٠ کیلومتری شهر مرودشت) واقع شده است هم اکنون در حال بازسازی مرمت می باشد  و در طی سال پذیرای تعداد زیادی زائر می باشد که از همه جا برای زیارت و سیاحت به این مکان مقدس سفر می کنند.خصوصا در ایام ماه محرم (عاشورا) دسته های زنجیر زنی و سینه زنی در این مکان جمع می شوند و به عزاداری می پردازند.
در این بقعه چشمه ایی وجود دارد که مردم اعتقاد دارند آب آن شفابخش است و برای تبرک می نوشند و یا از آن چای درست می کنند و می خورند و همچنین برای خوردن به خانه های خود می برند.
درختان سرسبز و سکوبندی سیمانی در کنار بقعه منظره زیبایی را به این زیارتگاه داده است و همچنین قرار گرفتن در دل کوه باعث می شود هر بیننده ایی مجذوب آن شود.
 قبرستان بزرگی در اطراف بقعه می باشد که ساکنان روستاهای اطراف زیارتگاه  ،اموات خود و  را در این محل به خاک می سپارند و در عصر پنجشنبه ها برای ادای احترام به در گذشتگانوفرستادن فاتحه راهی این مکان مقدس می شوند.   ( دراین زیارتگاه اموات و شهیدان روستاهای همجوار به خاک سپرده شده اند.)
تپه ایی سرسره مانند در پانصد متری شمال بقعه مباشد که به نام سرسره ایوب معروف است و در زمانهای قدیمی تر جوانان جهت بازی و سرسره خوردن به این محل می رفتند اما امروزه این بازی ها دیگر طرفدار چندانی ندارد.
 محل دیگری در این زیارتگاه وجود دارد که به گله ایوب معروف است و عده ایی اعتقاد دارند که گوسفندان حضرت ایوب(ع) در این محل تبدیل به درخت شده اند و حتی چوپانی هم برای آن متصور می شوند.البته باید چنین مکانی را از نزدیک دید و بعد در مورد آن قضاوت کرد.من اولین بار که آنها را دیدم خیلی تعجب کردم و برایم جالب بود.
این مکان که در عکس زیر به نمایش گذاشته شده در هفتصد متری شمال غربی زیارتگاه کنار تپه ایی واقع شده است وهمچنین محل ورود به جاده منتهی به زیارتگاه هم می باشد


:: موضوعات مرتبط: زیارتگاه حضرت ایوب نبی (ص)، ،
:: برچسب‌ها: زیارتگاه , ایوب, نبی, چشمه, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 8 / 11 / 1390

صفحه قبل 1 صفحه بعد



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان مي باشد.